Picnick i sanden, på klippan, i gräset, under trädet - under bar himmel = UNDERBART!!!



Ni som känner mig väl vet att jag är ett BIG FAN av picnickar. Att styra upp den där korgen, fixa med grillen, köpa nått gott att dricka och sen möta upp några/någon som man håller kärt är underbart. Att kunna inta frukost/lunch/middag och fika under bar himmel på en filt är maxat. Såg denna goa bild och minns då jag var i Danmark för några år sedan och et stort sällskap kom ner med sin stora Jeep på stranden. De dukade upp med långbord, ljusstakar, stolar och drog fram grillen. De gjorde ett sorts matrum mitt där på stranden med havet som granne och jag älskade idén och att man tog det till det yttersta. När jag såg denna bild, kändes den bekant och vill bjuda er alla på den samt uppmuntra er att ta till vara på dessa stunder som man blir varm av då hösten kommer. Säger ej att man måste göra som de tokiga Danskarna och gå All in. Nej ta en filt, en korg och gör det just så som du känner mest för. Picnick tider är de bästa tiderna.



Kommentarer
Postat av: Erik

Riktigt härligt Åsa, du är då allt mysig:) Kram Erik

2011-05-18 @ 12:37:44

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback