Litet print screen från mitt skrivbord



Tänkte visa ett printscreen för att visa hur det ser ut då jag tecknar/skissar på inredning. Det finns många ritprogram man kan lära sig att rita inredning i men jag använder mig av AutoCAD, ArchiCAD och sketchup där jag har körkort i. Ibland skissar jag även saker i illustratior. Man mäter först ut måtten på huset/rummet man ska göra/inreda. skissar ner kommande materlal i form av golv/väggar/tapeter mm. Sen planerar man in armaturer likt lampor mm så att det blir bra ljuskällor i rummet. Efter det blir det till att skapa inredningen utefter det moodboard man skissat upp. Möbler, tavlor, mattor och allt ska in. Sen slår man på så man ser allt meterial i heltheten och fotar med skuggor.
Tjing/Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback