Danskarna kan detta med design - Mormorserien



Moderna köksklichéer - Normann Copenhagen presenterar Mormorserien av Gry Fager
Mormorserien är gjord för det moderna köket och matbordet med keramik som sin utgångspunkt, och det gäller hela det traditionella köket. Strukturer och mönster tillsammans med bekanta köksföremål såsom dukar och disktrasor finns i det visuella uttrycket för denna serie. Inspirationen är textilier och de saker som vi är vana att omge oss runt när vi är i köket. Med detta i åtanke har Gry Fager införlivat njutningen av mat kring bordet där tid och samhörighet är viktiga egenskaper. Mormorserien har ett enkelt formspråk som ger uttryck i funktion och bakomliggande inspiration. Serien består av humoristiska och funktionella delar för frukost, lunch eller varför inte en picknick. Jag älskar denna sorts av design och än en gång har danskarna bevisat att de kan detta med design riktigt bra. Saknar min älskade mormor en dag som denna, men hon och morfar är alltid i mitt hjärta på en av de viktigaste platserna och ni är med mig i allt det jag gör. Over och out/Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback