Osvensk design med vackra detaljer - Kallbadhus


Bilder ovan i följd: Båstad - Malmö - Borgholm - Nynäshamn -Ulricehamn - Varberg - Saltsjöbaden -Helsingborg - .
På flera ställen runt om kusterna i vårt avlånga land har man fortfarande sina kallbadhus kvar. Många av dem har också renoverats till moderna inrättningar och återigen blivit populära mötesplatser i hälsans tecken. Dessutom drivs projekt, om att bygga kallbadhus på flera orter - bl.a. Höganäs, Trelleborg, och Växjö I Stockholm finns till och med planer på ett kallbadhus mitt inne i centrum, bredvid regeringskansliet Rosenbad vid Strömmen.
Jag tycker arkitekturen på dessa byggnader är så osvenskt vackert.
De som är på stora bilden är från Kallbadhuset i Varberg och kanske det mest vackra av dess alla.
Känns som designen får ta helt annan utrymme när det kommer till dessa hus.
Jag har haft äran att nästan alla dessa vackra byggnader men Ullrihamn har jag kvar att besöka.
Tjingeling/Åsa



Kommentarer
Postat av: Dragan

Varbergs kallbad är väldigt fint! Där har man badat ett antal gng....även på vintern! ;P

2011-02-24 @ 14:08:49
Postat av: Åsa

Varberh kan vara stolta över att ha det finaste av dem:) Bra jobbat där vännen. inte alla som isvakar;)

2011-02-24 @ 15:16:20

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback