Hyllar min älskade hemstad med dessa fina grafiska kartor/dekorer


 

 

Hittade dessa fina väggdekorer, de har sedan innan funnits som
tavlor. En kärleksförklaring via Petter är;
I staden där jag växt upp, finns minnen som jag saknar
Stockholm i mitt hjärta, En storstadsidyll för jag älskar dina uttryck
Som en gryning, jag vandrar hem i fint skick
Alltid med en insikt, du e mitt fundament
Jag menar allting finns kvar, känslor som jag känt
kan försvinna ett tag men alltid studsa tillbaks
Västerbron på min rygg därifrån ser jag klart
saknar gamla byggnader, fasader i mitt minne
Stockholm förvandlades, funktionalismen blev inne
Staden i mitt hjärta Stockholm jag är din

 

 

Hittade dessa fina väggdekorer, de har sedan innan funnits som tavlor. En kärleksförklaring via Petter är;I staden där jag växt upp, finns minnen som jag saknar

Stockholm i mitt hjärta, En storstadsidyll för jag älskar dina uttryck Som en gryning, jag vandrar hem i fint skick

Alltid med en insikt, du e mitt fundament Jag menar allting finns kvar, känslor som jag känt

kan försvinna ett tag men alltid studsa tillbaks Västerbron på min rygg därifrån ser jag klart

saknar gamla byggnader, fasader i mitt minne Stockholm förvandlades, funktionalismen blev inne Staden i mitt hjärta Stockholm jag är din

Localgraphics första kollektion består av moderna och grafiska kartor över Stockholms fem mest kända stadsdelar. Varje motiv baseras på typografi där gatunamn och kända platser eller byggnader utformar stadsdelarna Gamla stan, Kungsholmen, Södermalm, Vasastan och Östermalm. För den som älskar staden eller för den som tycker det är snyggt med det enkla grafiska uttrycket. Hylla den stadsdel du gillar eller bor på genom att utsmycka din vägg med Localgraphics tapet.Bakom namnet Localgraphics står designerduon Patrik Agemalm och Anniqa Nelander som sedan en tid arbetat tillsammans med illustration och grafisk design.

Ha en magisk lördag.

Med Sol/ KYD

 




Kommentarer
Postat av: Björn

Grymmmmme va snygga. Måste man ju ha hemma. Fin blogg Åsis.

2011-02-26 @ 17:18:14

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback