En resa med upplevelse som kan skapa många nya designideér.


Jag har de senaste åren insett att mer och mer inspiration kommer från
upplevelser och tar form i kreeativtet. Det är de nya platserna jag upplever,
människorna jag möter som ger mest. Jag har länge velat åka iväg till Nya Zeeland
för att jag tror dess natur är helt oslagbar och sagolik. Men meddans
jag sparar pengar till en resa dit så måste jag även bjuda er på en av mina andra
drömresor. Denna ej så långt borta. Vi pratar om en resa över till grannlandet
och upptäcka dess natur och fjordar - Norge.
Det sägs att om man inte varit i Lofoten beläget långt upp i Norge,
så har man missat en av europas största hemligheter!
Lofoten är en av nordens mest spektakulära platser med höga
berg som stiger rakt upp ur havet och däremellan slingrande
fjordar och sund. Här kan man se bland annat delfiner,
späckhuggare och norrsken. Man kan gå på glaciärvandring,
man kan dyka. Grottklättring, valsafari är bara några få saker av massvis aktiviteter som du och din familj kan sysselsätta er med!I den ansedda tidningen National Geographic kom Lofoten på första plats i kategorin världens
vackraste plats. Sen åka neråt och uppleva några av landets fjordar hade varit mäktigt.
Denna resa vore nått att göra sommaren 2011.
Jag har de senaste åren insett att mer och mer inspiration kommer från
upplevelser och som sedan tar form i kreeativtet. Det är de nya platserna jag upplever, människorna jag möter som ger mest. Jag har länge velat åka iväg till Nya Zeeland för att jag tror dess natur är helt oslagbar och sagolik. Men meddans jag sparar pengar till en resa dit så måste jag även bjuda er på en av mina andra drömresor. Denna ej så långt borta. Vi pratar om en resa över till grannlandet och upptäcka dess natur och fjordar - Norge. Det sägs att om man inte varit i Lofoten beläget långt upp i Norge, så har man missat en av europas största hemligheter! Lofoten är en av nordens mest spektakulära platser med höga berg som stiger rakt upp ur havet och däremellan slingrande  fjordar och sund. Här kan man se bland annat delfiner,
späckhuggare och norrsken. Man kan gå på glaciärvandring,
man kan dyka. Grottklättring, valsafari är bara några få saker av massvis aktiviteter som man kan sysselsätta er med!I den ansedda tidningen National Geographic kom Lofoten på första plats i kategorin världens
vackraste plats. Sen åka neråt och uppleva några av landets fjordar hade varit mäktigt, se hur folket här lever, fotografera fina motiv och ta in så mycket av deras liv och inspireras till nya design/inredningsideér.
Kanske kan sommaren 2011 förgyllas med denna resa. Någon som vill hänga på?
Kramar Åsa



Kommentarer
Postat av: Ida

Nya Zeeland är grymt! Finaste korten har man därifrån!

2011-02-16 @ 15:29:47
Postat av: Åsa

Ida har du varit där. Måste jag få se alla de korten-

Kram Åsa

2011-02-16 @ 16:10:00

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback