En Pärla på Sagoön Gotland - Djupvik


Jag har sedan jag var liten älskad ön Gotland. Denna underbara plats har nått magiskt över sig. När man var liten vart det många somrar här med bad, solnedgångar, raukar, lekar mm. I julas var hela familjen i Visby och firade jul. Det var en jul jag aldrig kommer glömma. Visbys charm förblindade mig och den idylliska känslan
kröp inpå en. Sommar och gotland är underbart men vintern hade nått visst över sig.
En plats som man ej får missa är Djupvik, hit åkte vi en en dag i julas. Kommer verkligen vilja återkomma hit i sommar och sola, bada och ha det gott.
Djupviks hotell öppnade 2008 den nybyggda hotell- och restauranganläggningen vid Djupvik söder om Klintehamn. Utsikten över det lilla fiskeläget och Karlsöarna är någonting alldeles extra, speciellt med en solen som sakta sänker sig i havet.  Hotellrummen ligger ungefär som bungalows uppe i skogskanten med uteplatser och stora glasytor mot havet. Den moderna "gotländska" färgskalan omfattar en helhet som lyckas balansera mellan minimalistisk återhållsamhet och detaljer som ger karaktär. Restaurangen har också mer dynamik än man först kan ana, inklusive köket. Det finns få ställen som kan matcha Djupvik i kategorin fika deluxe. Det ska bli intressant att se utfallet när matrecensenterna hittar till Ekstakusten. Entreprenörernas målsättning är att hålla anläggningen öppen större delen av året.
Med Sol/Åsa



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback