En av mina absoluta Pärlor - Orangeriet


Fast det är vackert och magiskt vitt ute då det kommit mer snö i stan idag så kan jag inte ljuga och säga att jag inte längtar efter våren.Snödroppar, knoppar, ljuset, gruset och att ha på sig fina ljusa pastell kläder och vita skor. Men jag ser till att omges av en Pärla av klockren design i stan samtidigt som jag ser fram mot våren.  Enda sedan Orangeriet slog upp sina dörrar förra försommaren har jag älskat detta ställe. I somras var Orangeriet en grönskande  oas vid vattnet där gränsen mellan inomhus och utomhus var suddig.
Under hösten levde sommarminnen kvar då flyttade vi  in i orangeriet, där man överleva en hård höst/ vinter i Stockholm.  Inne på Orangeriet känner man sig hemma direkt , mysigt  vardagsrumkänsla, fruktdrinkar och gott snacks. En färgstark, vibrerande och human sommarenkänsla som är lika
attraktiva under vintern och tack vare designen så får det mig att glömma bort att man är i mitten av stan. Omgiven av gamla olivträd och apelsinträd, fikon, dadelpalmer, kastanj vinstockar och
bland doften av lavendel, rosmarin och andra örter, gäster en.  Detta koncept av interiördesign får mitt hjärta att slå frivolter av lycka.



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback