Mysigt ställe jag gillar en massa - Mälarpaviljongen



Solen har då allt bestämt sig för att stråla över Sthlm än en dag och som den gör det. Underbart varmt ute.
Jag liksom resten av sthlmarna verkar vilja sätta sig på mysiga utserveringar och lapa sol. Varje vår är det samma sköna feeling. Jag fick det så bra förklarat för mig av en australiensare ang hur vi svenskar funkar. Han hade varit i sverige under Maj månad och älskade det, alla glada människor, öppenheten, mysiga ställen som öppnades upp och att folk bjöd på sig själva. Han bestämde sig för att flytta till sverige till hösten. Han fick då¨en chock av att mötas av kalla, gråa människor som bara rusade fram i stan i oktoberregnet. Han sa att vi svenskar var som papegojor i bur. Under höst och vintermånaderna var vi tysta och sega likt då man lägger en handduk/filt över papegojans bur då den ska sova, men under vår och sommarmånaderna var det ett liv på oss som då man rycker bort handduken och gojan bara låter en massa av glädje. Jag tycker det är en go förklaring på oss:)
Just nu börjar uteserveringarna verkligen ta fart och idag bjuder jag på en av mina favoriter.
Mälarpaviljongen som ligger ute på vattnet, tar till vara på just det jag älskar med min hemstad - Vattnet.
Denna grönskande oas med restaurang, bar och uteservering, belägen på bryggan, stranden och en pråm vid Norr Mälarstrand. Strålande utsikt över Riddarfjärdens vatten. Mysig kvarterskrogskänsla och trevligt stimmig bar. Här bjuds också klubbkvällar och jag gillar iden som Anna och Måns har tagit fram en massa. Bra jobbat.
Kika in hemsidan  och det är så mkt värt ett eller två besök.
Kramar Åsa




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback